En ole ehtinyt paljon kuvia napsia, mutta hieman postausta kuitenkin.

Saanelilta pyysin kirjaimen ja sain k-kirjaimen. Minun tulee nyt listata kymmenen asiaa joilla on minulle jotakin merkitystä ja jotka alkavat k-kirjaimella.

1. Kotimaa. Olen erittäin ylpeä siitä että olen suomalainen ja sinivalkoisuuteni on vain korostunut ulkomailla asuessamme. Mikään maa ei voisi koskaan olla minulle rakkaampi kuin oma kotimaa.

2. Kirja. Mieheni on joskus puolivakavissaan sanonut että tulipalon sattuessa pelastaisin talosta ensin kirjat ja sitten vasta hänet. Mutta hänhän pääsee itsekin ulos...;) Kirjoja rakastan. Olen vielä hieman omituinen sen suhteen että luettuani hyvän kirjan, minun pitää saada se itselleni. Opiskeluaikana olin kirjaston suurkuluttaja, nykyään hamuilen alekorista löytöjä. Joululahjaksi pyydän mieheltäni uutuuskirjan, jonka useimmiten itse valitsen. Kirjastossa viihtyisin toki nytkin, mutta karakterit eivät ole vielä niin hallussa...;)

3.Koivula. Tyttönimeni. Pappi joka meidät vihki, on nimeltään myös Koivula. Hän yritti tarjota miehelleni hyvää sukunimeä, eikä miehelläni olisi ollut mitään tuota nimeä vastaan, mutta minä halusin mieheni kauniin ja erikoisen nimen.

4. Kalastus. Meidän perheen harrastus numero yksi. Meikki-ja hajuvesivapaa harrastus, jonka parista meidät löytää usein kesäisin. Ja Suomessa ollessamme myös talvisin. Yllämme kamalimmat vaatteet mitä löytyy ja täydellinen rentoutumisen tunne. Kalastamassa viihdymme kaikki, eikä silloin katsota kelloon.

5. Kello. Meidän kotimme Suomessa. Maailman suurin Kello. Sijaitsee 13 kilometriä Oulusta Haukiputaalle päin. Meidän oma lintukotomme. Olemme joskus ehdottaneet lapsille talon myymistä ja uuden ostamista ja lapset ovat uhanneet karata taikka vähintään haastaa meidät oikeuteen. Ostimme talon Kellosta tyttäreni syntymävuonna ja se on meidän tukikohtamme. Mahtavat naapurit ja ympärillä kaunista maalaismaisemaa.

6. Kiina. Tämä kai on ihan välttämättömyys tähän listaan laittaa. Ennen tänne muuttoa en juuri mitään Kiinasta tiennyt, enkä kai nytkään kovin paljoa. Kiehtova, kiehtova maa. Mielenkiintoisia tapoja ja paljon oppimista. Kiina antaa paljon, jos sille vain antaa mahdollisuuden. Kiina on minua ihmisenä paljon muokannut, ja uskoakseni parempaan suuntaan. Kiinassa on minulla tällä hetkellä toinen kotini, kotimaani se ei voi kuitenkaan koskaan olla.

7. Kasvatus. Ammattini puolesta minun pitäisi olla varhaiställaisen ammattilainen. Iän myötä olen oppinut että lapset kasvattavat hyvin paljon meitä eikä päinvastoin. Kauas on tultu niistä ajoista kun kivenkovaan vannoin etten ikikuuna päivänä ostaisi tyttärelleni barbie-nukkea taikka antaisi poikani leikkiä pyssyleikkejä. *huoh* Onneksi ihmisen on lupa muuttua, ja se kai on vielä hyväksyttävääkin...

8. Katumus. Ehdottomasti kadun joitakin elämässäni tekemiäni virheitä, mutta katumustakin tärkeämpänä koen virheistä oppimisen. Ilman virheistä oppimista en olisi se ihminen mikä tänä päivänä olen. Jos kykenee virheistään oppimaan, katumusta seuraa oikeanlainen nöyryys. Niin minä ainakin uskon.

9. Kiuas. Kun ei ollut S-kirjainta minulla niin sainpahan näin ujutettua tuon saunankin tänne.. Niin tärkeä rentoutumisen paikka. Mökillä ollessamme on kiuas kuumana monesti päivässä. Lapsemme rakastivat tarinoita saunatontusta joka asui kiukaan takana ja jutteli meille kun heitimme vettä kiukaalle. Lauteille istuminen ja kiukaan ensimmäinen sihahdus on kuin ilmoitus että nyt saa rentoutua ja unohtaa huolet. Joulusauna ja kuuma kiuas on ihan ehdoton juttu.

10. Kengät. Myönnän, olen armoton kenkäfriikki ja rakastan kenkiä. Minulla on jo aikamoinen kenkävalikoima ja mieheni on kai jo luovuttanut marmattamisen uusien kenkien oston suhteen. Tänään ostin kolmet saappaat ja mieheni totesi puhelimessa minun varmaankin tarvinneen niitä... Kiinassa asuessa en juurikaan ostele vaatteita, siitä yksinkertaisesta syystä että minunkokoiselleni naiselle ei vaatteita löydy. Kengänkokoni on 35-36 ja näitä kokoja löytyy. Eivätkä hinnatkaan ole päätähuimaavat...;)

2041360.jpg

Tänään ostamani saappaat.

Olipas kiva listata! Varmaankin huomaan hetken päästä että joku tärkeä k-kirjaimella alkava sana jäi listaamatta, mutta nyt lista näyttää tältä. :) Kiitos Saanel!

Hyvää torstaita sinullekin, missä ikinä tätä luetkin. :)

                                                -Jaanuska-